De basis van CTS IT
De basis
Als er iemand bij ons komt solliciteren, kijk ik natuurlijk of hij of zij verstand heeft van ICT. Maar dat is niet het belangrijkste. Vaardigheden zijn te trainen, iemands karakter vind ik veel belangrijker. Het adagium is echt op CTS IT van toepassing. Als ik een netwerkgesprek heb of acquisitie voer, heb ik het ook nooit over de techniek, niet eens over wat wij leveren. Dat heeft geen zin. In onze branche heb ik immers te maken met duizenden concurrenten die op papier precies hetzelfde kunnen leveren als wij.
Onderscheiden
Hoe onderscheiden wij ons dan wel? Bij CTS IT vertellen we hoe we de klant gaan helpen. Onze kwaliteit zit echt in de personen, de menskant. Wij zijn open en eerlijk naar elkaar en onze klanten en communiceren duidelijk en integer. Met hart voor de klant. Dat is het belangrijkste wat ik zoek in een nieuwe collega. Je moet de klant net zo willen behandelen als je zelf behandeld wilt worden. Dat hou ik al mijn sollicitanten voor. Door te boeien, kan je je medewerkers binden en behouden. En dat straalt af op de klant.
De vijf V’s
Aan de basis van boeien, binden en behouden liggen onze vijf V’s:
- Veiligheid
Als je op je werk continu op je hoede moet zijn, beperkt dat. Je comfortzone wordt heel klein. Bij CTS IT willen we dat iedereen zich op z’n gemak voelt. Dat doen we door mensen uit te dagen in de positieve zin van het woord. Dat kan alleen door veiligheid te bieden, want als je je veilig voelt, kan je pas renderen en optimaal presteren. - Vertrouwen
Veiligheid creëer je door vertrouwen te geven. Mensen moeten zelf beslissingen durven nemen. Zolang ze die maar kunnen uitleggen en er dus goed over nagedacht hebben, vind ik het goed. Ook als er een keer iets mis gaat. Zo wordt de comfortzone van medewerkers groter en dat leidt tot groei. - Vrijheid
Door medewerkers veiligheid en vertrouwen te geven, gaan ze zich vrij voelen. Vrij om op hun eigen manier de dingen te doen die ze moeten doen. Bij CTS IT kijken we er niet raar van op als iemand ‘s ochtends even wil poolen of tafelvoetballen. Ook vinden we het niet vreemd als iemand op z’n bureau zit. En het leuke is dat de klant dat ook niet vreemd vindt. Stuk voor stuk geven ze aan dat er een fijne energie hangt in ons kantoor. - Verantwoordelijkheid
Bij de vorige V’s hoort natuurlijk ook een stukje verantwoordelijkheid die onze medewerkers moeten nemen. Daar worden ze toe uitgedaagd, omdat ze zich veilig voelen en het vertrouwen krijgen om zelf keuzes te maken. Bij ons regelen medewerkers van de storingsdienst zelf een vervanger als ze om wat voor reden dan ook de ochtend vrij willen hebben. Ik heb de planning bij wijze van spreken nog nooit gezien. Dat is niet nodig, want achtervang wordt door de medewerkers zelf geregeld, omdat iedereen zich verantwoordelijk voelt. - Vitaliteit
Bij CTS IT vinden we vitaliteit belangrijk. We willen dat medewerkers goed in hun vel zitten. Niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk. Dat faciliteren we. Zo krijgt iedereen een sportschoolabonnement, staan er schalen met fruit en hebben we sinds kort een gastvrouw die iedereen stimuleert om vooral gezamenlijk aan een grote tafel te lunchen. We hebben een tafelvoetbal- en een pooltafel, leuke bedrijfsuitjes en voldoende vrije dagen die iedereen ook echt moet opnemen. Ook investeren we fors in passende opleidingen voor iedereen.
Gelukkig
Met ICT ben je met het hart van organisaties bezig. De server mag niet omvallen. Daarvoor moet je goed in je vel zitten en happy zijn. Met de vijf V’s, goede arbeidsvoorwaarden en een standaard hoger salaris, draag ik daaraan bij. Mijn bedrijfsresultaat zie ik als de som van de genoemde factoren. Dan gaat het dus om meer dan cijfers alleen. Het gaat om wat je je medewerkers biedt. En dat vertaalt zich door in onze dienstverlening. Je merkt het als klant. Het zorgt voor oprechte verbinding.