Support
Terug naar kennisbank
‘In control’ over je IT met de

SLM-rapportages van CTS IT

Kies je als klant voor de moderne werkplek van CTS IT? Dan krijg je toegang tot onze Service Level Management (SLM) rapportages. Vanuit het dashboard met de belangrijkste KPI’s heb je altijd overzicht op de verschillende onderdelen van onze dienstverlening. Met gedetailleerde rapportages krijg je vervolgens inzicht in de cijfers achter die diensten en wat die cijfers betekenen voor jouw organisatie.

Lees snel verder
Strategisch advies
Zelf de controle met

SLM-rapportages

Bij CTS IT vinden we het belangrijk dat onze klanten ook zelf verantwoordelijkheid kunnen dragen over hun IT-omgeving. Zij zijn immers eindverantwoordelijke en zitten met de gebakken peren als iets niet functioneert. Het is daarom verstandig om niet alleen te vertrouwen op de mooie woorden van ICT-dienstverleners. Om het mogelijk te maken dat relaties zelf ‘in control’ zijn, krijg je bij een moderne werkplek van CTS IT toegang tot je eigen dashboard in Power BI.

In eerste instantie is het dashboard ontstaan om te rapporteren over de afgesproken KPI’s op de dienstverlening van onze Servicedesk. Vanuit verschillende invalshoeken krijg je inzicht in uitstaande en behandelde meldingen. Inmiddels biedt het dashboard een veel breder scala aan inzichten rondom je IT-omgeving.

Dan kun je denken aan inzichten vanuit:

  • Het aantal tickets dat wordt ingestuurd en door wie;
  • Het overzicht van alle gebruikers en welke licenties zij in gebruik hebben;
  • De apparaten die worden gebruikt en in hoeverre die verouderd zijn;
  • Securitymaatregelen zoals wie wel (of nog niet) op de juiste manier gebruik maakt van Multi-Factor Authenticatie (MFA).

Welke data je inzicht in hebt via je dashboard hangt af van de diensten die je afneemt bij CTS IT. Het dashboard past zich automatisch aan op het moment dat daarin wijzigingen zijn. Met de rapportages en het dashboard ben je uiteraard vrij om te doen wat je wil: van dagelijks zelf op de hoogte blijven via het dashboard tot periodiek lessen eruit halen voor de betrokken partijen onder begeleiding van onze klantcoördinator.

Het dashboard en de SLM-rapportages van CTS IT brengen veel voordelen met zich mee, waarvan we de belangrijkste hierna toelichten.

SLM-gesprekken van CTS IT
Altijd

actuele informatie

Traditioneel wordt servicelevelmanagement uitgevoerd op basis van periodiek opgestelde rapportages. Bij een tussentijdse vraag of evaluatie moest je het dus doen met verouderde informatie. Dankzij ons dashboard in Power BI kun je altijd bij de actuele informatie over je IT-omgeving. Maandelijks rapporteren met een handmatig verslag is niet nodig: als het dashboard eenmaal goed is ingericht, is de data altijd automatisch beschikbaar.

Een veilige IT-omgeving

Security is al lang geen bijzaak meer als het om IT gaat. Daarom hebben wij CTS Managed Security gepositioneerd direct naast ons Managed Services portfolio. Dat betekent dat het dashboard nu ook informatie verzamelt en rapporteert over identiteitsbeheer, MFA-gebruik en compliancy van de actieve werkplekken. Je kunt ook controleren of werknemers wel de juiste toegang hebben voor hun functie, waarmee bijvoorbeeld de gevolgen van een hack beperkt kunnen blijven. Bovendien krijg je actueel inzicht in je Microsoft licenties zodat je nooit teveel afneemt. Met deze toevoegingen bieden we – vanuit onze rol als Managed Security Service Provider (MSSP) – een bijdrage aan de compliancy van onze relaties. Daarin ontzorgen wij waar mogelijk, maar ben je uiteindelijk zelf ‘in control’!

Sturen op basis van data

Het dashboard en de SLM-rapportages geven je dus ruim inzicht in je IT-omgeving. Maar waarom is dat zo belangrijk? Met de juiste data tot je beschikking is op tijd bijsturen eenvoudiger dan ooit. De uitkomst van de rapportages bespreekt je klantcoördinator bij CTS IT met je. Samen bekijk je wat getoonde inzichten je vertellen. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde veiligheidsmaatregelen te nemen die belangrijk zijn voor jouw situatie? Is er een gebruiker die wel erg veel tickets meldt en misschien baat heeft bij wat extra begeleiding? Zijn er onderdelen in de omgeving met terugkerende problemen? Of zijn er (Microsoft) licenties actief die inmiddels niet meer nodig zijn, waarmee je direct kunt besparen? Dat zijn allemaal vragen die je kunt beantwoorden aan de hand van de inzichten vanuit je dashboard.

Er blijven altijd vragen

Het dashboard en de SLM-rapportages zijn zeker nuttig, maar geen wondermiddel. Er is één soort dashboard voor iedere relatie, waarin hooguit kaders ontbreken omdat je die dienst niet afneemt. Bovendien bevat een SLM-rapportage niet alle details van de data. Dat is niet behapbaar en niet realistisch om op één plek te verzamelen. Er blijven dus soms vragen onbeantwoord na het lezen van zo’n SLM-rapportage. Het is simpelweg niet mogelijk al die functionaliteit samen te brengen in een omgeving. Daarom maken we bij CTS IT doorlopend een bewuste afweging van wat je terugvindt in het dashboard. Zit je toch nog met vragen? Je klantcoördinator staat voor je klaar.

Blik op de

Toekomst

IT-ontwikkelingen volgen elkaar in een razendsnel tempo op. Daarom kijken wij – nu en later – met een kritisch oog naar onze SLM-rapportage. In de nabije toekomst voorspellen we veel focus op security. Dat is (gelukkig) al lang niet meer een bijzaak als het gaat om IT-infrastructuur.

Rapporteren aan onze klanten over de IT-omgeving doen we dus al zo efficiënt mogelijk. Daar gooien we binnenkort nog een schepje bovenop. We willen het voor relaties namelijk ook mogelijk maken om zelf intern te rapporteren aan de hand van onze rapportages.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Power BI voor jouw organisatie, lees dan de blog van onze collega Arjan van Loon.

Arjan v Loon CTS IT
Neem contact op

Met onze Power BI Expert!

a.van.loon@cts-it.nl
0318-74 24 26

Waarom CTS-IT

  • #01
    Advies
  • #02
    In control
  • #03
    Digitale transformatie