Altijd
actuele informatie
Traditioneel wordt servicelevelmanagement uitgevoerd op basis van periodiek opgestelde rapportages. Bij een tussentijdse vraag of evaluatie moest je het dus doen met verouderde informatie. Dankzij ons dashboard in Power BI kun je altijd bij de actuele informatie over je IT-omgeving. Maandelijks rapporteren met een handmatig verslag is niet nodig: als het dashboard eenmaal goed is ingericht, is de data altijd automatisch beschikbaar.
Een veilige IT-omgeving
Security is al lang geen bijzaak meer als het om IT gaat. Daarom hebben wij CTS Managed Security gepositioneerd direct naast ons Managed Services portfolio. Dat betekent dat het dashboard nu ook informatie verzamelt en rapporteert over identiteitsbeheer, MFA-gebruik en compliancy van de actieve werkplekken. Je kunt ook controleren of werknemers wel de juiste toegang hebben voor hun functie, waarmee bijvoorbeeld de gevolgen van een hack beperkt kunnen blijven. Bovendien krijg je actueel inzicht in je Microsoft licenties zodat je nooit teveel afneemt. Met deze toevoegingen bieden we – vanuit onze rol als Managed Security Service Provider (MSSP) – een bijdrage aan de compliancy van onze relaties. Daarin ontzorgen wij waar mogelijk, maar ben je uiteindelijk zelf ‘in control’!
Sturen op basis van data
Het dashboard en de SLM-rapportages geven je dus ruim inzicht in je IT-omgeving. Maar waarom is dat zo belangrijk? Met de juiste data tot je beschikking is op tijd bijsturen eenvoudiger dan ooit. De uitkomst van de rapportages bespreekt je klantcoördinator bij CTS IT met je. Samen bekijk je wat getoonde inzichten je vertellen. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde veiligheidsmaatregelen te nemen die belangrijk zijn voor jouw situatie? Is er een gebruiker die wel erg veel tickets meldt en misschien baat heeft bij wat extra begeleiding? Zijn er onderdelen in de omgeving met terugkerende problemen? Of zijn er (Microsoft) licenties actief die inmiddels niet meer nodig zijn, waarmee je direct kunt besparen? Dat zijn allemaal vragen die je kunt beantwoorden aan de hand van de inzichten vanuit je dashboard.
Er blijven altijd vragen
Het dashboard en de SLM-rapportages zijn zeker nuttig, maar geen wondermiddel. Er is één soort dashboard voor iedere relatie, waarin hooguit kaders ontbreken omdat je die dienst niet afneemt. Bovendien bevat een SLM-rapportage niet alle details van de data. Dat is niet behapbaar en niet realistisch om op één plek te verzamelen. Er blijven dus soms vragen onbeantwoord na het lezen van zo’n SLM-rapportage. Het is simpelweg niet mogelijk al die functionaliteit samen te brengen in een omgeving. Daarom maken we bij CTS IT doorlopend een bewuste afweging van wat je terugvindt in het dashboard. Zit je toch nog met vragen? Je klantcoördinator staat voor je klaar.