Support
Arjan van Loon Inside Sales Engineer CTS IT

Digitale transformatie in 5 heldere stappen

Digitale transformatie is een term die je veel ziet op onze website. Onze collega Arjan van Loon vertelt wat de 5 stappen van CTS IT precies inhouden.

Inhoud :

  • Evovle or die
  • Wat betekent dit concreet voor mij
  • Know me
  • Guide me
  • Support me
  • Modernize me
  • Transform me

Evolve or die

Al langere tijd roepen we ‘Evolve or die’, omdat we ervan overtuigd zijn dat we leven in een verandering van tijdperk. Organisaties worden geconfronteerd met ontwikkelingen die een veranderingsbereidheid vergen van zowel de mens zelf als van zijn hulpmiddelen, waarbij veel ondernemers zich zullen herkennen in de uitspraak: “Wij zijn steeds meer een ICT-bedrijf”. 

Dit vereist een strategische partner die begrijpt wat de uitdagingen zijn en van daaruit ook bereid is veel verder te gaan dan het uitvoeren van ‘slimme kunstjes’ achter een toetsenbord. Dát is precies de lijn die CTS reeds in 2014 heeft ingezet en nog steeds bijstelt aan de hand van nieuwe inzichten en ontwikkelingen. 

Arjan van Loon Inside Sales Engineer CTS IT

Arjan van Loon

Wat betekent dit concreet voor mij?

Samen gaan we de transitie in, wij met jou en jij met jouw stakeholders. Omdat er veel gebeurt en we iedereen mee willen nemen in het proces rondom de digitale transformatie, doen we dat aan de hand van een helder 5-stappenplan. Daarbij zijn we ons bewust dat in elke transitiefase wrijving kan ontstaan, maar zonder wrijving geen glans. Juist het verschil van inzicht zal ervoor zorgen dat we processen goed in beeld krijgen en de stap kunnen zetten naar verbetering. Met hart voor de mensen en met je ambities scherp op het netvlies.  

De eerste drie fasen vormen de basis. Gelukkig hebben de meeste partijen deze stappen onder de knie, al hebben we ook omgevingen gezien waarbij we de eindgebruikers al in deze stap verassen met onze gebruikersgerichte aanpak (met name: luisteren én afspraken nakomen).  

De eerste fasen zijn: 

1. KNOW ME : We leren jullie organisatie en bedrijfsdoelstellingen begrijpen.  

2. GUIDE ME : Onze engineers geven jullie passend advies en begeleiding over de omgeving als geheel

3. SUPPORT ME : Onze Servicedesk engineers zorgen voor ondersteuning. Daarna ervaar je de ultieme meerwaarde van CTS IT als jullie partner.  

In het vervolgstadium gaan we pas echt los op het gebied van gebruikersadoptie en vervolgens de eigenlijke transformatie. 

4. MODERNIZE ME : We zorgen – samen met professionele trainers – dat gebruikers zich comfortabel voelen met de moderne ICT-middelen, waarmee we de vitaliteit weten te verhogen. Ze leren deze maximaal in te zetten voor hun werkzaamheden. Met een rapportage over het daadwerkelijke gebruik van de faciliteiten, kunnen we het adoptieproces op elk moment bijsturen.

5. TRANSFORM ME : De transformatie zelf. Nu realiseer je samen met alle betrokken partijen (denk ook aan software-leveranciers) de daadwerkelijke creatie van waarde. Hoe dan? We begeleiden je bij het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen. Uiteindelijk is dit de meest waardevolle stap, je resultaten worden zichtbaar en dat succes kunnen we met elkaar vieren! 

CTS IT Assist 2.0

Inspiratiesessies

Voor meer achtergrondinformatie over de digitale transformatie, verwijzen wij je graag door naar onze whitepaper: “Digitale tranformatie: Evolve of die”. Daarnaast organiseren we inspiratiesessies, waarbij we vooraf de belofte doen dat we in staat zijn jullie gehele directie te inspireren vanuit onze visie en aanpak. 

Lees ook andere blog’s van Arjan van Loon :

Nieuwe inzichten met Power BI

Teams Top Tien deel 6

Terug naar kennisbank
Microsoft Partner