Succes en doorgroeikansen met ict consultancy
Ik wil meer

Ik wil Champions League spelen. Dat betekent dat we eerst kampioen moeten worden in de Jupiler League, dan in de Eredivisie onze draai moeten vinden om ook daar kampioen te worden. Dan kan ik pas naar de Champions League. En daar wil ik ook graag meer dan meedoen. Niet zoals Feyenoord dit seizoen, die er eigenlijk niks te zoeken had. 

Om die ambitie kracht bij te zetten heb ik op mijn kantoor een rompertje van Feyenoord ingelijst en het jaartal 2018 erboven. Het staat symbool voor het feit dat we nu wel meedoen, maar duidelijk nog een maatje te klein zijn voor mijn ambities. Binnenkort hangt er een shirt naast. Iets groter, want we blijven groeien. Daarnaast zal op termijn een nog groter shirt komen te hangen. Net zolang tot wij een volwaardig shirt kunnen aantrekken en mee kunnen spelen op het hoogste niveau. 

Nieuw speelveld

Om dat te bereiken ben ik het speelveld aan het herdefiniëren. Daarvoor moet je bij de top beginnen, want als het in de top schemert, heerst er duister op de werkvloer. Om in het voetbal te blijven, kijk ik nu hoe het bestuur in elkaar zit, hoe de technische staf functioneert en wat voor teamspelers ik heb. Daarvoor begin ik dus vooral bij mezelf. Ik heb een ambitie, maar kan ik dat wel bereiken op de huidige manier? Nee, als ik echt naar de Champions League wil, is er meer nodig.

Ik ben momenteel het enige gezicht naar buiten voor CTS IT en dat is eigenlijk levensgevaarlijk. Mijn visie met betrekking tot (online) marketing heb ik daardoor drastisch moeten bijstellen. Lang geloofde ik dat een website geen toegevoegde waarde heeft als lead generator. Het zou puur het verhaal ondersteunen dat ik buiten vertel. Een marketeer heeft me doen inzien dat die tijd voorbij is. Mensen die nu op de arbeidsmarkt komen zijn van een nieuwe generatie. Ze oriënteren zich anders, kopen anders en hebben een heel ander gedrag. Zij kopen op basis van wat ze online zien. Dus je online identiteit is voor hun de waarheid. 

Stap opzij

Om dit te beseffen heb ik echt mijn comfortzone moeten verlaten met betrekking tot marketing en sales. Om de Champions League te halen, moet mijn afhankelijkheid op die terreinen dalen. Ik zet daarom een stapje opzij. Uit het operationele en commerciële en zoek versterking. De transfermarkt is geopend! 

Ik vind deze stap opzij spannend, maar ook heel leuk. Als dit gaat lukken, heb ik een hele grote stap in de goede richting gezet. Om in de voetbalterminologie te blijven; je zult zien dat we dan nog meer gaan scoren en meer fans creëren die weer voor prospects zullen zorgen. 

Sta jij als groeiende ondernemer voor dezelfde keuzes op weg naar jouw droom (Champions League spelen)? Dan kom ik graag met jou in contact!

2018, Hannes de Paauw

< Terug naar blogoverzicht