Cloud First, Microsoft First, SaaS First
Introductie

Half maart ben ik op de Corona-sneltrein gestapt. De eerste weken was er geen enkele stop. Andere ondernemers herkennen dit vast: er is zoveel te doen, zoveel te regelen. Je wilt in contact blijven met je dierbare klanten en met je collega’s die zich keihard inzetten voor je bedrijf. De nieuwe Corona-realiteit moet nog ingeburgerd raken. Alles en iedereen moet zijn of haar weg hierin vinden. Ook ik. Nu het eerste stof is neergedaald is er weer wat ruimte voor bezinning. Ik heb weer tijd kunnen creëren om stil te staan bij de missie, visie en strategie van CTS IT.

Even terug in de tijd

In 2014 werd ik geïnspireerd door de vraag van Jan Rotmans: “Leven we in een tijdperk van verandering of in een verandering van tijdperk?” Mijn antwoord is helder: we leven in een verandering van tijdperk. Vanuit die insteek ben ik anders gaan werken en anders gaan acteren. Zo ontstond in 2014 mijn visie: Cloud First, Microsoft first en Saas first. Binnen CTS IT was men blij dat er een visie was. Alleen de visie werd niet door iedereen begrepen. Ik heb veel gesprekken en ook zeker de nodige discussies gevoerd. En toch kwam ik elke keer op dezelfde conclusie uit: “Hold the lines Hannes!”. De stip aan de horizon bleef staan: alleen de weg ernaar toe veranderde met enige regelmaat. Er zijn meerdere paden bewandeld. Ook heb ik fouten gemaakt, te snel beslissingen genomen die anders uitpakten dan ik vooraf hoopte. Althans: ik dacht op dat moment dat ze anders uitpakten dan ik hoopte. Achteraf blijken juist die momenten puzzelstukjes te zijn geweest die pasten in het grote plaatje! Vooruit is niet altijd rechtdoor. 

Visie anno 2020

Hoe mooi is het dat mijn visie Cloud First, Microsoft First, Saas First nog steeds actueel is in 2020? Begin dit jaar zag ik nog wel eens wenkbrauwen omhooggaan als ik vol passie mijn visie vertelde. Tot half maart, toen kwam Corona…en veranderde direct ieders kijk op de (digitale) wereld. Op onze site zie je de drie belangrijkste thema’s voor 2020 uitgebreid beschreven staan.

In de periode van 2014 tot 2020 was er een constante lijn in de vragen die ik mezelf stelde:

  • Wat maakt verandering een succes?
  • Welke ontwikkelingen zijn er op de IT-markt?
  • Welke gevolgen hebben deze ontwikkelingen op de Mens, Organisatie en Middelen (MOM)?
  • Zien klanten IT als een kostenpost of als een bijdrage aan de continuïteit van de onderneming?
  • Hoe kan IT bijdragen aan de productiviteit van de medewerkers van de klant?

Sparren met mij?

Wil je als ondernemer 30 minuten met mij sparren over bovenstaande ontwikkelingen? En ook over welke ‘fouten’ ik heb gemaakt in mijn reis de afgelopen 6 jaar? Dat kan! Boek nu rechtstreeks in mijn agenda door hier te klikken.

Waar gaan we het niet over hebben in deze sessie: technische oplossingen, producten en prijs.
Waar gaan we het wel over hebben in deze sessie: Hoe draagt IT bij aan de continuïteit van de onderneming en aan ondernemen in Corona tijd?

Als er niets zeker is, ontstaan er nieuwe mogelijkheden. 

Hartelijke groet,
Hannes de Paauw